Kasza jaglana z warzywami – najlepszy lek na chandrę i sojusznik kobiecego zdrowia

Zapiekanka z kaszy jaglanej i warzyw: papryki, cebuli dymki i pomidorków koktajlowych

To danie jest szybkie i łatwe w zrobieniu, efektownie wygląda i jest znakomitą propozycją na zimowe dni.

Kasza jaglana podana z czerwoną i żółtą papryką oraz zieloną dymką stanowi energetyzujące połączenie kolorystyczne, jest bombą witamin i minerałów, które poprawiają nastrój (witaminy z grupy B, aminokwasy) i dobrze wpływają na mózg (lecytyna).

Kasza jaglana jest szczególnie cenna dla kobiet. Większość z nas wie, że nie zawiera glutenu, pomaga zwalczyć przeziębienie i ma działanie odkwaszające organizm. Ale ja cenię ją najbardziej za dobroczynny wpływ na nasze organizmy. Zawarta w niej duża ilość krzemu sprawia, że poprawia się kondycja skóry, włosów i paznokci. Do tego ma mnóstwo antyoksydantów, więc opóźnia pojawienie się zmarszczek. Posiada związki, które obniżają ryzyko wystąpienia nowotworów kobiecych, zwłaszcza piersi. Jest bardzo dobra dla kobiet dojrzałych, w okresie menopauzy, ponieważ reguluje poziom hormonów. Nie dziwię się, że lekarze medycyny chińskiej uważają ją za lekarstwo!

Wcześniej pisałam już o tym, jakie owoce dodać do jaglanki, aby wspomagały zdrowie dojrzałej kobiety.

W wersji, którą dla Was przygotowałam, wcześniej ugotowaną kaszę jaglaną zapiekłam z warzywami w piekarniku. W efekcie powstało zdrowe, sycące, kolorowe danie, które cieszy oczy, poprawia humor, korzystnie wpływa na urodę i jest bardzo zdrowe, szczególnie w sezonie przeziębień.

Kasza jaglana z warzywami przepis

A oto naprawdę prosty przepis:

Składniki (na 3-4 osoby)

  • kasza jaglana (duża szklanka)
  • 1 duża papryka czerwona
  • 1 duża papryka żółta
  • cebula dymka
  • dwie gałązki pomidorków koktajlowych
  • odrobina masła lub oleju
  • kilka plasterków imbiru (jeśli macie)

Jak to zrobiłam:

Baza – czyli ugotowana kasza, którą można trzymać w lodówce nawet 3 dni

  • Kaszę najpierw wypłukałam w zimnej wodzie (mi do tego najlepiej sprawdza się drobne sitko do mąki :), a potem zalałam ją wrzątkiem. Dzięki temu traci swój gorzki smak.
  • Opłukaną kaszą wsypałam do rondelka i zalałam wodą (jak Wam się spieszy może być wrzątek) w stosunku – na 1 szklankę kaszy, 2 i 1/4 szklanki wody. Kiedy woda się już zagotowała, na małym ogniu gotowałam kaszę około 18 minut. Potem przykryłam ściereczką i trzymałam w cieple jeszcze około 5 minut. Niektórzy dodają do wody trochę oleju i soli. Ja w ogóle nie używam soli, ale jak ktoś lubi, to jak najbardziej.

Zapieczenie kaszy z warzywami:

  • umyte papryki pokroiłam w ćwiartki,
  • dymkę i pomidorki umyłam,
  • ugotowaną kaszę (tę ze zdjęcia ugotowałam dzień wcześniej) przełożyłam do naczynia żaroodpornego i dodałam kilka plasterków masła (można też spryskać oliwą). Na to położyłam paprykę i plastry imbiru.
  • kaszę z papryką i imbirem piekłam w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C (góra/dół) około 20 minut. Po tym czasie dołożyłam pomidorki (koniecznie z gałązkami) i dymkę i piekłam jeszcze 5-8 minut.

Gotowe :). Można jeść w takiej wersji lub jako dodatek do mięsa (np. gulaszu z sosem). Lubię to danie, bo jest proste, a wygląda bardzo efektownie (szczególnie pomidorki z gałązkami robią efekt wow) i jest naprawdę smaczne.

A Wy? Jakie dania przygotowujecie, kiedy chcecie wnieść do domu trochę dobrej energii??

Kasza Jaglana to jeden z podstawowych składników diety dojrzałej kobiety.
Zapiekanka - jaglanka z warzywami, to przepis łatwy i szybki w przygotowaniu
Kasza jaglana z warzywami łatwy przepis, spektakularny efekt

Podziel się!