jakie owoce dodać do jaglanki, by wspomagały zdrowie kobiety 40plus

Jakie owoce dodać do jaglanki, gdy chcesz zadbać o swoje zdrowie i samopoczucie?

Kasza jaglana, banany, granaty, borówki i ciemne winogrona wspomagają naszą gospodarkę hormonalną. Zawarte w nich składniki, pobudzają produkcję estrogenów – hormonów, których ilość maleje z wiekiem. Polecam to danie jako pyszne i zdrowe śniadanie szczególnie kobietom po 40-tym roku życia. Właśnie wtedy spada poziom estrogenu w naszym organizmie i zaczynamy wchodzić w okres przedmenopauzalny.

Dietetycy polecają do ugotowanej kaszy dodać odrobinę oleju. Świetnym wyborem jest olej kokosowy. Ma większe właściwości antyoksydacyjne (czyli przeciwstarzeniowe!) niż olej rzepakowy, lniany czy oliwa z oliwek. Poza tym witaminy i mikroelementy zawarte w owocach będą się lepiej wchłaniały.

najlepsze owoce dla dojrzałych kobiet

Śniadanie idealne dla kobiet nie tylko po czterdziestce

Przygotowanie takiego śniadania jest trochę bardziej czasochłonne, niż zrobienie kanapki, ale za to jakie korzyści dla nas kobiet!

  • W kaszy jaglanej znajduje się duża ilość krzemu, co świetnie wpływa na kondycję skóry, włosów i paznokci, a regularne spożywanie tej kaszy obniża ryzyko powstania kobiecych nowotworów.
  • Granaty poprawiają krążenie krwi i podnoszą poziom testosteronu, co sprawia, że szczególnie dla pań owoc ten jest wspaniałym afrodyzjakiem!
  • Banany, dzięki znajdującej się w nich serotoninie, są naszym sojusznikiem w walce o dobry nastrój, a zawarty w nich magnez uspokaja i koi nerwy.
  • Ciemnofioletowe winogrona są najzdrowszą odmianą, ponieważ mają najwięcej flawonoidów – naturalnych przeciwutleniaczy, które unieszkodliwiają wolne rodniki, a więc chronią przed rakiem i chorobami serca. Są także bogatsze w żelazo i chlor – dzięki temu poprawiają pamięć i koncentrację. No i mają dużo boru – to pierwiastek szczególnie ważny w okresie menopauzy, gdyż sprzyja utrzymaniu na odpowiednim poziomie estrogenów!
  • Borówki oczyszczają organizm z toksyn, opóźniają starzenie się organizmu i powstawanie zmarszczek, a także wzmacniają kości!
co jeść na śniadanie, gdy masz menopauzę

Pyszne, zdrowe i cieszy oczy. Szczególnie teraz, gdy za oknem tak szaro :-)

Podziel się!