wizualizacje, które uspokajają

Polecam wam 3 proste wizualizacje, które szybko uspakajają i wyciszają umysł.

Wizualizacja „Motyli umysł” – na stres związany z przeciążeniem 

Gdy wykonujemy wiele rzeczy jednocześnie, to znaczy, że ciągle przełączamy się z jednej czynności na drugą. To powoduje, że umysł bardziej się stresuje, a potem trudniej wycisza i uspokaja. Badania dowodzą, że jesteśmy także mniej efektywne, niż gdybyśmy wykonywały jedną czynność w tym samym czasie. Polecam wam piękną i bardzo prostą wizualizację, która pozwoli wyciszyć umysł i pomoże skoncentrować się na jednej czynności

  1. Zamknij oczy i wyobraź sobie, że jesteś na słonecznej polanie. Wśród traw i kwiatów latają piękne, barwne motyle. Masz ze sobą siatkę, w którą próbujesz złapać jednego z nich.
  2. Próbujesz złapać jakiegokolwiek motyla, ale są zbyt szybkie i zwinne. Postanawiasz zmienić podejście. Przestajesz obserwować wszystkie, a skupiasz się na jednym wspaniałym niebieskim motylu, który przysiadł właśnie na źdźble trawy. Przestajesz zwracać uwagę na kalejdoskop kolorowych skrzydełek, widzisz tylko swojego wybrańca.
  3. Nagle zadanie staje się łatwe. Po prostu delikatnie przykrywasz motyla siatką. Gdy nacieszysz się jego pięknem, wypuszczasz go i patrzysz, jak odlatuje.

Kiedy ją wykonywać: Możesz to robić rano, by nastawić umysł na koncentrację albo wieczorem, by uspokoić gonitwę myśli

Wizualizacja „Obłoki zmartwień” – na stres wywołany uczuciem braku kontroli

Choć my kobiety, jesteśmy mistrzyniami kontroli, to wiele sytuacji nie zależy od nas. Zamartwianie się czymś na co nie mamy wpływu nie ma sensu, ale wcale nie tak łatwo wyłączyć myślenie o tym. Pomocna będzie prosta wizualizacja „obłoki zmartwień”.

  1. Połóż się wygodnie i wyobraź sobie, że patrzysz na niebieskie niebo, bo którym przesuwają się białe obłoki. W tej chmurze, za pomocą wyobraźni umieść swoje zmartwienie i obserwuj jak rozpływa się w białym obłoku.
  2. Patrząc, na przesuwające się po niebie obłoki, powtarzaj sobie – „to wszystko minie, to wszystko minie”.
  3. Na koniec wyobraź sobie, że obłoki powoli odpływają, a niebo nad tobą staje się bezchmurne. Przez kilka chwil leż i oddychaj. Poczuj wdzięczność za chwilę spokoju i relaksu.

Kiedy ją wykonywać: Najlepiej wieczorem, przed zaśnięciem. Taka krótka wizualizacja pozwoli na spokojniejszy sen, a dzięki temu rano wstaniesz bardziej zrelaksowana i lepiej nastawiona do czekających cię wydarzeń.

Wizualizacja „Oczyszczająca fala oceanu”  – na stres związany z kłótnią 

Po nieprzyjemnej rozmowie, kłótni lub raniących uwagach, bardzo często jeszcze długo nie możemy się uspokoić. Choć zdarzenie należy już do przeszłości, my czujemy jakby ciągle trwało. To sprawia, że poziom stresu ciągle utrzymuje się w naszym organizmie, a my zamiast wypocząć, analizujemy przykre doświadczenie. Na szczęście można to przerwać. Polecam wizualizację „oczyszczająca fala oceanu”!

jak się uspokoić po kłótni
  1. Usiądź w cichym miejscu, zamknij oczy, weź trzy głębokie oddechy. Wdech, wydech, spokojnie i miarowo. Wyobraź sobie ogromny, błękitny ocean. Woda w nim jest czysta, a fale spieszą w twoim kierunku.
  2. Z ufnością wchodzisz do oceanu. Czujesz jak obmywa całe twoje ciało. Zanurzasz się cała, a fale obmywają twoje ciało i włosy.
  3. Z każda kolejną falą twoje troski się oddalają, a woda zmywa z ciebie toksyczne słowa i uczucie zranienia. Uspokajasz myśli i czujesz wdzięczność za uczucie spokoju i błogości.

Kiedy ją wykonywać – gdy nie możesz przestać myśleć o irytującej rozmowie lub kłótni. Ale także, gdy chcesz oczyścić umysł z natłoku myśli.

Jeśli chcecie poznać więcej sposobów, które pomogą pokonać stres, polecam Wam książeczkę  Arlene K.Unger: „Spokój, relaks i mindfulnes: 50 ćwiczeń, które pomogą pokonać stres”

O samych wizualizacjach możesz na przykład przeczytać tutaj:

https://michalpasterski.pl/2008/06/jak-tworzyc-wizualizacje/

Podziel się!

Privacy Preference Center